Todays

Dobre sposoby na informowanie swojego szefa o złych rzeczach.

Masz nerwowego szefa. Jego reakcje emocjonalne są gwałtowne zwłaszcza, gdy coś idzie nie tak, jak powinno lub gdy ktoś nie spełnia jego oczekiwań.

Właśnie w ważnym zadaniu lub projekcie nad którym pracujesz coś poszło nie tak. Wszyscy popełniają błędy. Czasami informowanie szefa o złych rzeczach może napawać nas lękiem. Poświęcenie kilku chwil na przygotowanie się, pomoże Ci przeprowadzić rozmowę "Mam złe wieści, szefie" w sposób kompetentny i profesjonalny, który wzmocni Twoją pewność siebie i wizerunek w oczach przełożonego.

1. Nie zwlekaj

Czasami chcemy odwlec to w czasie, aby uniknąć konieczności przekazania informacji, że nie uzyskaliśmy rezultatów takich, jakich chcieliśmy. Jednak szybkie uzyskanie przez szefa potrzebnych informacji umożliwi szybką reakcję i decyzję, aby zaradzić sytuacji i minimalizować ewentualne negatywne następstwa.

2. Wybierz odpowiedni czas i miejsce

Unikaj pory dnia, w której szef jest rozgorączkowany wieloma różnymi sprawami. Wybierz pory względnego spokoju: początek lub koniec dnia.

3. Mów wprost, szczerze i bezpośrednio

Nie ma nic lepszego jak powiedzieć: „Szefie, czy masz kilka minut na rozmowę? Mam złe wieści na temat projektu X

4. Nie bagatelizuj problemu

Nie mów: „Strata tego klienta, to żadna strata, nie był wcale taki dochodowy”. Bądź poważny, a będziesz traktowany poważnie.

5. Weź odpowiedzialność

Nie szukaj winnych. Otwarcie powiedz: „Nie osiągnąłem rezultatu, jakiego się spodziewałem”.

6. Zachowaj spokój

Gdy szef zareaguje emocjonalnie daj mu wypuścić parę. Trzymaj swoje emocje na wodzy. Potwierdź emocje: „Wiem, że to dla Ciebie niemiłe zaskoczenie, szefie”. Jeśli nadal szef reaguje emocjonalnie zaproponuj zmianę terminu spotkania: „Widzę, że ta informacja jest dla ciebie denerwująca. Może lepiej byłoby, aby omówić to później?

7. Bądź przygotowany

Zapewne szef będzie pytał o szczegóły. Bądź przygotowany pod względem faktów, liczb, danych, które pozwolą ocenić sytuację.

8. Nie dramatyzuj

Unikaj nadmiernego dramatyzowania: „Jestem po prostu tym przybity, to koniec, jestem do niczego, nie mogę uwierzyć, że to się stało, mam nadzieję, że mi wybaczysz, etc.

9. Przygotuj rozwiązanie

Miej przygotowaną swoją propozycję rozwiązania obecnej sytuacji: "Po przemyśleniu sytuacji, zidentyfikowałem szereg rozwiązań, które moglibyśmy wykorzystać. Chciałbyś je usłyszeć?"

10. Potwierdź uzgodnienia

Więc czekam dzisiaj do godziny 16 na twoją decyzję. Po otrzymaniu zgody, zadzwonię do każdego, kto będzie zaangażowany w te działania , tak aby mieć potwierdzenia od wszystkich do końca jutrzejszego dnia. W ciągu trzech dni, podzielę się z tobą informacjami na temat dokonanych postępów. Czy to ci pasuje?"

Krzysztof Pilarczyk
Partner at Today's Business Learning


strona główna

Mieliśmy przyjemność pracować m.in. dla